szerda, szeptember 03, 2008

Csavar a történetben

... avagy most hogy magyarázzam meg, hogy szombaton, a lagzin rágyújtottam? (Előrebocsátom, hogy azóta már ismét tiszta vagyok). Lobonál történt meg a vallomás, amely után kis vita alakult ki, hogy akkor most alkudozok, nem érdekel a saját egészségem (és környezetemé sem). stb.
Úgy gondolom, hogy mindenkinek igaza van, és senkinek sincs. Ahogy ott is írtam, tudatosan készültem erre a zárójelre, magamhoz vettem a hétfőn megkezdett doboz cigit. Egyszerűen azért, mert nem akartam kínlódni azzal, hogy nem cigizek, holott kívánom a füstöt, mint az ááállat. A történetet most már nyugodt szívvel nevezhetem zárójelnek, mert azóta sem gyújtottam rá.
Ilyen helyzetre tartogattam az egész kezdetén leírtak magyarázatát: "Ez az eset nem próbálkozás volt a leszokásra, hanem csak simán “nem cigiztem”. De most majd ismét nem cigizek." Vagyis nem kudarcként éltem/élem meg a rágyújtást, nem "visszaszokásként", hanem egyszerűen "cigiztem".
Lehet vitázni, hogy akkor most mi van, magyarázkodok, leszokok vagy nem szokok le, cigizek vagy nem cigizek, egészség vagy nem, én akkor is többre tartom azt, hogy negyedik napja ismét nem szívtam egy slukkot sem.

Címkék: , ,

7 Comments:

At 9/03/2008, Anonymous Névtelen said...

Mindenki csinálja úgy, ahogy akarja (mármint a leszokást), mert a saját útnál nincs jobb és eredményesebb út.
Ha le AKARSZ szokni, akkor meg fogod találni a számodra legeredményesebb módszert is. Ha belül még nem érett meg a döntés, akkor kívűlről nem lehet csinálni úgy se semmit.
Konkrétan a te rágyújtásod "nem ítélem el" :-) , ámbár vannak tanulságai. De ne azt az egy esetet nézzük, amikor ott áll azzal szemben NÉGY füstmentes, tiszta nap!
Amelyekért - tudom -, meg kellett harcolni!

 
At 9/03/2008, Blogger Tajhamer said...

Kedves Lobo, nem fogod elhinni, de az elmúlt négy nap nem volt annyira nehéz, mint a szombat előtti napok! Sokkal ritkábban klívánom a cigarettát, kevesebb alkalommal is gondolok rá.
Én még most is azt mondom, hogy nem leszokni akarok, hanem nem dohányzom, nem akarok dohányozni. Ha ennek az lesz a vége, hogy leszokok, akkor teljesen elégedett leszek, ha viszont néha rágyújtok még - mint ahogy most szombaton is tettem - nem fogok kétségbe esni. Amint azt már mondtátok néhányan: "Leszokni könnyű, én is számtalanszor leszoktam már". :)
Kitartás ELVtársak! :)

 
At 9/04/2008, Blogger dghht said...

szerintem nem kell túl tragikusan venni ezt a rágyújtottál dolgot. a lényeg, h megvan az akarat, h ne tedd.

 
At 9/04/2008, Blogger Tajhamer said...

Eszterke, köszönöm a bátorírást!
Az akarat önmagában viszont nem mindenre elég, mert ha ott van pl. a segítségre szoruló, és én AKAROK segíteni neki, de MÉGSEM TESZEM, akkor mi van? De persze, ez csak az én kötözködésem, értem egyébként, hogy mit akarsz mondani. :)
Még egyszer köszönöm!

 
At 9/04/2008, Blogger Tajhamer said...

Az "bátorítás" akart lenni... :)

 
At 9/04/2008, Blogger dghht said...

hehe, bátorírtás :)
eszembejutott egy példa: egy családtagom, azért szokott le a cigiről, vagy azért hagyta el a cigit (kinek hogy tetszik kifejezni magát), mert túl drága lett neki. immár egy éve és 9 hónapja nem cigizik, és nem is kívánja, akkor sem ha a társaságában cigiznek. akkor is, ha nem az egészsége miatt szokott le, még mindig jobb, hogy volt valami késztetés, hogy leszokjon, szinte 30 év után.

 
At 9/04/2008, Blogger Tajhamer said...

...írtó bátor... :)
Akkor valószínű, hogy elég sokat cigizett, mert olyan rengeteg pénzt nem lehet vele megspórolni.
Igaz, havi minimum 15e forint => évi minimum 180e forint, amiből már bőven meg tudnám venni az óhajtott fényképezőgépet...

 

Megjegyzés küldése

<< Home